Projecten

De Voormekaar Dag van het Lustrum van R.S.V. Sanctus Laurentius

Op dinsdag 10 mei heeft de Voormekaar commissie de Voormekaar Dag van het Lustrum van R.S.V. Sanctus Laurentius georganiseerd in de buurt van Leuvenhaven in Rotterdam. Tijdens deze dag hebben we een lunch verzorgd voor Kaapverdische ouderen in deze buurt, hebben we geschilderd en leren salsa dansen. Het avond programma gebeurde op een andere locatie waar wij een 3-gangen menu aanboden bij een daklozentehuis voor vrouwen. Ook hebben we hier verzorgingspakketten uitgedeeld. Deze dag was een groot succes.

Een dagje naar Keukenhof met de ouderen van Aafje De Nieuwe Plantage

Op maandag 9 mei heeft de Voormekaar commissie een uitstapje naar het Keukenhof georganiseerd voor eenzame ouderen van het Aafje ouderentehuis. Samen met 20 vrijwilligers (studenten van Laurentius), gingen we met 45 ouderen met een bus naar Lisse waar wij uren hebben rondgelopen in het Keukenhof park. Het was prachtig weer, een geweldige dag en de ouderen hebben enorm genoten.

Laurentius Loopt: Voormekaar

Op zondag 10 april hebben 37 studenten van R.S.V. Sanctus Laurentius de Rotterdamse (1/4) Marathon gerend om geld op te halen voor Stichting Voormekaar. Zij hebben met z’n allen maar liefst €3,739 opgehaald. Met dit mooie bedrag zal de Voormekaar commissie een dag organiseren voor eenzame ouderen naar Keukenhof en worden er verzorgingspakketten gekocht voor dak- en thuislozen.

Ouderen verwennen met muziek en een goodiebag cadeau bij Aafje De Nieuwe Plantage

Op vrijdag 11 februari heeft de Voormekaar commissie een ouderendag georganiseerd bij Aafje de Nieuwe Plantage. Hierbij werd gedanst en gezongen met de accordeonist en zijn goed gevulde goodiebags uitgedeeld.

Dak- en thuislozen diner

Op dinsdag 21 december heeft de Voormekaar commissie een dak- en thuislozen diner georganiseerd. Gezien de corona maatregelen werd het diner omgetoverd tot een driegangen afhaal diner voor dak- en thuislozen bij de nachtopvang Havenzicht.

Kleding ophaalactie voor het Leger Des Heils

Op woensdag 8 november heeft de Voormekaar commissie een kledingophaal actie georganiseerd voor het Leger des Heils. Hierbij is een bus vol aan kledingstukken gedoneerd.